?

Log in

No account? Create an account
do i dare or do i dare? [userpic]

Primeval drabble: Over (Kept verse)

April 8th, 2013 (08:32 pm)
sad

feeling: sad

Title: Over

Disclaimer: I do not own Primeval.

A/N: Next in the Kept drabble verse. Contrary to the title, there’s still a few more or so to go. Also I’m sorry the prompt is so poorly integrated.

Summary: Stephen had won.



-o-

Then it was over.

Helen was unmoving on the ground, face coated with blood from the wound where Stephen had caught her with the gun.

The anomaly was open in front him, sparkling and rotating, calling him home.

It was over.

Stephen had won.

The realisation was sudden, the surge of adrenaline making him lightheaded with giddiness. He almost laughed stupidly -- it was a jungle out there, and he'd tamed it -- and now victory was his.

Head spinning, he staggered forward, skirting around Helen and almost jumping into the glittering abyss.

Because this time, it was truly over.

Comments

Posted by: sophie_deangirl (sophie_deangirl)
Posted at: April 9th, 2013 02:13 am (UTC)
Oh yay!!!

Dancing in gleeful joy! Stephen deserves it !!!

Fave part:



It was over.

Stephen had won.

The realisation was sudden, the surge of adrenaline making him lightheaded with giddiness. He almost laughed stupidly -- it was a jungle out there, and he'd tamed it -- and now victory was his.

Head spinning, he staggered forward, skirting around Helen and almost jumping into the glittering abyss.

Because this time, it was truly over.

-- delightful!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:16 pm (UTC)
Re: Oh yay!!!
stephen happy

He does deserve it, after all he's been through! Thanks!

Posted by: 47eleven (47eleven)
Posted at: April 9th, 2013 03:24 am (UTC)

*cheers until I'm hoarse*

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:16 pm (UTC)
stephen cutter distance

Thanks :)

Posted by: freddiejoey (freddiejoey)
Posted at: April 9th, 2013 08:42 am (UTC)
Torrence

Fabulous outcome and fabulous drabble

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:16 pm (UTC)
stephen blue wonder

Thank you :) It's been a long time coming.

Posted by: kristen_mara (kristen_mara)
Posted at: April 9th, 2013 09:03 am (UTC)
Whisper


I'm not going to relax just yet...

But yay for Stephen getting the better of Helen and getting to the anomaly!!!!


Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:17 pm (UTC)
stephen cutter distance

Yeah, the series isn't over quite yet...

But Stephen's finally moving in the right direction :)

Thanks!

Posted by: nietie (nietie)
Posted at: April 9th, 2013 03:48 pm (UTC)
OMG!

My head is spinning too! Woot! It is over (it is, isn't it?!)

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:17 pm (UTC)
stephen cutter distance

LOL, well, it's getting close to being over. There's a bit more to go...

Thanks!

Posted by: knitekat (knitekat)
Posted at: April 9th, 2013 05:18 pm (UTC)

Yay, Stephen ftw! *paws crossed* that he gets home OK.

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:17 pm (UTC)
stephen up

There's still a bit more to come :)

Thanks!

Posted by: athene (deinonychus_1)
Posted at: April 9th, 2013 06:41 pm (UTC)
stephen

Yey! Fingers crossed the anomaly gets him home now!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:17 pm (UTC)
stephen broken

Thanks!

Posted by: she was a work in progress. (dreamer_98)
Posted at: April 9th, 2013 08:07 pm (UTC)
primeval: abby

Hooray! Finally!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:18 pm (UTC)
stephen shocked

It has been a long time coming.

Thanks!

Posted by: joshinator (joshinator)
Posted at: April 9th, 2013 10:45 pm (UTC)
Kat and flag

Stephen triumphs! Yay!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:18 pm (UTC)
stephen goodbye

Finally! Thanks :)

Posted by: Cordelia Delayne (cordeliadelayne)
Posted at: April 11th, 2013 10:24 pm (UTC)
[primeval] abby maitland

Yay! Well done, Stephen!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:18 pm (UTC)
stephen shocked

He finally did it :) (Or I finally wrote it!) Thanks!

Posted by: lsellersfic (lsellersfic)
Posted at: April 13th, 2013 01:00 pm (UTC)
Primeval:Yay

yay!!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:18 pm (UTC)
stephen up

Thanks!

Posted by: clea2011 (clea2011)
Posted at: April 13th, 2013 11:14 pm (UTC)
yay

Hurrah! He's free!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:19 pm (UTC)
stephen wary

Finally :)

Thanks!

Posted by: goldarrow (goldarrow)
Posted at: April 14th, 2013 04:29 pm (UTC)

Yippee! He finally managed to take her down!
And an anomaly to take him home.

Ulp. I hope, to take him home? *g*

This series has been amazing. Love it!

Posted by: do i dare or do i dare? (faye_dartmouth)
Posted at: April 15th, 2013 11:19 pm (UTC)
stephen cutter

I'm so glad you're liking it! I feel like it's been interminable writing it :) And it's not quite over yet...

Thanks!

26 Read Comments